måndag 8 december 2008

O, sancta simplicitas


Nej, nej, nej, nej! Såhär brokigt får det ändå inte se ut, hur ursprungligt det än må vara. (Foto: dalarna.se)

Nu får det faktiskt vara nog. Jag känner att jag måste säga det här, även om det retar upp etablissemanget. För jag säger ju bara det som vanligt folk tycker och säger. Även om de inte tycker det. Eller säger det. Jag talar om mångfaldsexperimentet, den ohämmade inflyttningen och det kaos som ett mångkulturellt samhälle oundvikligen leder till.

Under mina tretton år i Uppsala har det bara kommit fler och fler. De ser inte ut som oss andra, de äter inte samma mat och de är kraftigt överrepresenterade när det gäller antal begångna brott. Så jag tror nog att jag har fog för att säga: Vi vill inte ha er här! Ta era spettekakor, ålagillen, mårtensgåsmiddagar, er djävla halvdanska vinterkräksjuka till språk, ert förbannade medeltida sockerbetsodlande och er "kultur" (pyttsan) och åk hem!

Att ni inte har lärt er att tala svenska under de 350 år ni har haft på er, betyder att ni inte har evolverat särskilt långt sedan en neanderthalare först vänstrade med en uroxe och födde fram den första av er. Hur länge skall vi behöva hålla undervisning i Svenska 2 för er egentligen? Jämtlänningarna, härjedalingarna, hallänningarna, blekingarna och bohuslänningarna har lyckats integrera sig, så varför misslyckas ni? Jag är trött på att behöva tala engelska med er bara för att ni inte kan göra er förstådda. Och jag är trött på att behöva lyssna på ert aptjatter varenda gång jag råkar ta en buss till eller från Gottsunda. Det är ett djävla tjat om "ifif" och "rolleböhrer" och "dummare" som är "dommare" och "äggakaogor" och Gud vet vad. Tala svenska om ni nu nödvändigtvis måste låta käften vara öppen medan ni kräks!


Skåningar (orange) begår mångdubbelt fler brott än upplänningar (gult) och nästan en sjundedel av all brott i Sverige (blått). (Källa: BRÅ)

Statistiken talar sitt tydliga språk: Skåningar begår mångdubbelt fler brott än vanliga svenskar (upplänningar). Det är ingenting som jag tagit ur luften. Nej, det står att finna i Brottsförebyggande rådets (BRÅ) listor över begångna brott i Sverige. Trenden är tydlig. Före 1658 begicks i stort sett inte ett enda brott av skåningar i Sverige, men redan 1659 steg andelen brott begångna av skåningar med flera tusen procent! Och efter det har det bara ökat. Från 1975 har antalet anmälda brott i Skåne ökat stadigt varje år, medan de i Uppsala län i stort sett har legat kvar på samma nivå. Blir vi av med det skånska problemet, så blir vi med andra ord av med många av de värsta morden, våldtäkterna och rånen. Min åsikt är, att om en skåning begår ett brott medan han/hon är i Sverige, så skall det leda till att han/hon genast skickas tillbaka till sitt hemland. Om inte det hjälper, så skall vi nog överväga att införa dödsstraff. I alla fall för skåningar.


Sådär, ja! Enhetligt och enfaldigt skall det vara! (Foto: Högskolan Dalarna)

Det gör mig ont att se, när skolor och universitet viker sig för den politiskt korrekta mångkulturlobbyn och ser sig tvingade att laga speciell mat och fira speciella högtider som vanliga svenskar inte firar. Jag har inget emot att de har en annan religion eller kultur, men om de bor i Sverige, så skall de anpassa sig till oss och inte tvärtom. Skånsk "kultur" passar inte här. De firar ålagillen och mårtensgås. De äter äggakaka, spettekaka och en massa annat onyttigt krafs som gör att min mage vänder sig varje gång jag tvingas gå förbi skiten i min lokala matbutik. Redan Edvard Persson var ohälsosamt fet, och fetma ligger i skåningens natur, i skåningens genetik, i hans innersta underklassväsen. Det är inte för inte som Gillekakorna kommer från Skåne. Vi hade visserligen Thor Modéen, men nu när han är död så har inte råd att få in den typen av degenererade, andra klassens gener i vårt svenska genom.

Vi behöver ett enfaldigare Sverige! Och de senaste opinionsmätningarna visar att vi är på god väg. Genom att komplexa problem stöps om i enkelhetens och enfaldens form, så kan vi åtgärda dem med enkla och enfaldiga lösningar. Jan Hus sade det bäst, där han stod på bålet i full färd att brännas ihjäl och såg en bondkvinna (antagligen skånsk) lägga på extra bränsle: O, sancta simplicitas!

(Dessutom har jag fått höra av en säker källa att skåningar bryter upp parketten i Uppsalahems lägenheter, för att odla sockerbetor.)

Dixi.

Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

7 kommentarer:

lunken sa...

haha... word!

ArchAsa sa...

Lysande. Har redan mejlat länken till alla skåningar jag känner. Akta dig för snapphanar...

Mikael Hiort af Ornäs sa...

Skicka dem hit bara. Jag har nog irriterade kompisar att ta tag i när de har läst det här inlägget, så några okända skåningar skrämmer mig inte :)

Martin sa...

Skåne är Skandinaviens armhåla!

Micke, hur är du släkt med skådisarna Gustaf och Barbro HafO? Mäktigt att ha blodsband med en av huvudrollsinnehavarna i Landstormens lilla argbigga.

Mikael Hiort af Ornäs sa...

Jag kommer av huvudgrenen av släkten som sedan ett par hundra år finns i Finland. Barbro är släkt med mig på rätt långt håll, m.a.o. Däremot är möbeldesignern Carl Gustaf Hiort af Ornäs, som var mormors (Brita H. af O.) lillebror, nära släkt.

Martin sa...

Om Carl Gustaf finns (ännu) ingen artikel i Wikipedia.

När du disputerar hoppas jag att du får en ornäsbjörk eller två.

Höll förfäderna till i Borlängetrakten vid tidpunkten för adlandet?

Mikael Hiort af Ornäs sa...

Jepp, de var de första som visade sin republikanska sida genom att dra kungligheter i skiten. I det här fallet var det fru Stigsdotter som lät Gustav Vasa rymma genom träckhålet :)